2013 The Trace

The Trace, 3D printed material, Halogen Lamp, 2 Video Player, 48in(W)*23in(L)*96in(H), 2013



"One day, while immersed in a computer game with my friend, I discovered the traces I left while moving my character on the screen. I thought recording this trace would create an interesting visual form, and so used a program to record all of my mouse movement and with 3D printing technology, converted it into a real, tangible object. In order to show this process, I set up a free standing wall with one side having two screens, the first of which showing the gaming video and the second showing the line recording the mouse movement. On the other side of the wall I displayed the object created with 3D printing. Through the creation of this art work, I discovered a part of me that was obsessed with productiveness and converting objects to gain economic value, which are considered some of the main so called "virtues" of modern society."

"어느날 평소와 같이 친구와 즐겨하는 게임을 하던 , 게임 화면의 생존을 위해 계속해서 움직이는 나의 흔적들을 발견하였다. 나는 이것들을 기록해보면 흥미로운 시각적 형태가 나오지 않을까 하는 생각에서 마우스의 모든 흔적들을 프로그램으로 기록하였고 이것들을 3D 프린팅 기술을 통해 현실상의 오브제로 변환시켰다. 이러한 과정을 보여주기 위해 가벽을 설치하여 한쪽 면에서는 대의 플레이어가 각각 게임하는 영상과 선의 형태로 기록되는 영상들을 재생하고 있고, 다른 한쪽 면에서는 3D 프린팅 오브제를 디스플레이 하였다. 모든 것을 생산적 또는 경제적 가치로 변환하려는 자신을 발견하게 하였다."

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